Targul International de Carte si Muzica Brasov

Asociaţia “Libris Cultural” Braşov, Primăria Municipiului Braşov, Consiliul Judetean Braşov şi Universitatea “Transilvania” Braşov au organizat cea de-a şaptea ediţie a Târgului Internaţional de Carte şi Muzică, în perioada 11 – 14 martie 2010, la Aula Magna a Universităţii Transilvania.

Continuând o tradiţie inaugurată în 2003, sărbătoarea primăverii a fost  întâmpinată la Braşov şi în acest an printr-un eveniment cu ecou în peisajul cultural al regiunii. Ediţia a şaptea a Târgului Internaţional de Carte şi Muzică şi-a onorat gazda citadină, serbând aniversarea a 775 de ani de atestare documentară a vechiului burg transilvănean.

În ciuda climatului economic defavorabil, târgul a întrecut aşteptările şi a reunit cu succes peste 100 de edituri, case de discuri şi artişti din întreaga ţară. Calitatea standurilor expoziţionale, ofertele bogate şi preţurile speciale au atras, ca în fiecare an, o mulţime de vizitatori.  Efortul colectiv al tuturor colaboratorilor a asigurat  spiritul festiv şi primitor în care cartea şi muzica merită să fie celebrate: pe toată durata târgului au avut loc numeroase lansări, expoziţii de artă precum şi recitaluri de excepţie. Toate aceste manifestări au fost urmărite şi descrise pe larg, în forma unui jurnal de târg publicat pe blogul libris: blog.libris.ro.

Evenimentele din prima zi a târgului au avut ca tematică proeminentă Braşovul la ceas aniversar. Lansările de carte şi expoziţiile au sărbătorit simbolic cei 775 de ani de atestare documentară, punând în evidenţă identitatea culturală a oraşului de la poalele Tâmpei. Propunerile de lectură introduse de invitaţi de marcă au atins teme ca: obiceiurile, sărbătorile precum şi arhitectura specifică zonei iar expoziţiile de pictură au pus în evidenţă perspectiva artistică asupra diverselor repere peisagistice sau arhitecturale ale Braşovului. Seara de joi s-a încheiat scenic, în muzică şi poezie, între versurile lui Marin Sorescu şi Jacques Prévert, recitate de actorul George Custură şi interpretările de înaltă ţinută oferite de Quartetto Brassovia.

A doua zi de Târg s-a dovedit cât se poate de densă şi variată în manifestări. Au avut parte de lansări volumele de nonficţiune (carte de drept, carte biografică, atlase geografice, critică literară, spiritualitate) dar nici beletristica nu a lipsit de pe scena evenimentelor (volume de teatru, proză, poezie). La sfârşitul unei zi de vineri aglomerate, vizitatorii au avut prilejul să se destindă în acordurile trupei Haydn Deane Band. Momentul muzical a prefaţat spectacolul de seară compus din recitalul din Mihai Eminescu, susţinut de actorul Dorel Vişan dar şi de interpretările violonistice electrizante ale Cvartetului Hypnotique şi de prestaţia la înălţime a naistei Oana Lianu.

Sâmbăta la Târg a fost mai ales ziua întâlnirilor dintre cititori şi autori sau muzicieni bine cunoscuţi în spaţiul cultural românesc. Zoltan Rostas, Nicu Alifantis, Varujan Vosganian, Dan Lungu, Andrei Bodiu, Caius Dobrescu sunt numai câteva dintre numele cu ecou în rândul publicului care i-au încântat pe cei prezenţi la Aula Magna a  Universităţii Transilvania  cu discursuri, dezvăluiri şi bineînţeles cu autografe. Seara zilei de sâmbătă s-a încheiat în atmosfera solemnă a oferirii diplomelor de onoare tuturor celor care au participat artistic, financiar sau funcţional la organizarea târgului de carte.

Ca în fiecare an, duminica a fost ziua dedicată recitalurilor folclorice şi valorificării tradiţiilor locale (obiceiul Plugarului). Artiştii promovaţi de Asociaţia Libris Cultural şi-au lansat propriile albume muzicale şi au întreţinut o atmosferă de joc şi voie bună, acompaniaţi de orchestra condusă de maestrul Petrişor Varga. După- amiaza, Târgul Internaţional de Carte şi Muzică şi-a închis porţile în discursurile conclusive susţinute de scriitorul Doru Munteanu, precum şi de preşedintele Asociaţiei Culturale Libris Cultural, Virgil Oniţă.

Târgul s-a bucurat de un interes semnificativ atât din partea vizitatorilor, cât şi din partea presei. Acoperirea mediatică a evenimentului cultural a fost asigurată de cei 40 de parteneri, atât înainte de 11 martie, cât şi pe întreaga perioadă a desfăşurării târgului. Rubricile ziarelor locale şi naţionale, articolele inserate pe site-uri de evenimente precum şi ştirile sau chiar emisiunile găzduite de televiziuni au adus în atenţia publicului şi au comentat pe larg cele mai importante manifestări de la Aula Magna a Universtăţii Transilvania. Reclamele tipărite şi spoturile publicitare au susţinut şi întărit vizibilitatea târgului.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s